plk1921.pl

Blog tematyczny o sporcie, zdrowiu i odżywianiu.

Zdrowie

Praca w cukierni: jak podnieść efektywność w przygotowywaniu wypieków i zwiększyć zyski z prowadzenia firmy? 

Praca w cukierni: jak podnieść efektywność w przygotowywaniu wypieków i zwiększyć zyski z prowadzenia firmy? 

Prowadzisz własną cukiernię, piekarnię lub kawiarnię? Zastanawiasz się, jak pozytywnie wpłynąć na efektywność poszczególnych procesów realizowanych w pracy? Poznaj 5 metod, dzięki którym zaoszczędzisz czas, zredukujesz zatrudnienie i podniesiesz zyski. Możesz wdrożyć kilka z nich łącznie lub zdecydować się na jedną i zobaczyć, jakie efekty pozwoli Ci to osiągnąć. 

Jak podnieść efektywność w przygotowywaniu wypieków? 5 sprawdzonych metod działania 

Efektywność pracy w piekarni, cukierni czy innym obiekcie gastronomicznym, w którym przygotowuje się wypieki, zależy od wielu aspektów – liczby zatrudnionych osób czy wyposażenia miejsca pracy. Ważne jest jednak to, że można wpływać na wydajność realizowanych procesów. Poznaj 5 metod, które umożliwią Ci zwiększenie efektywności pracy. 

1. Inwestycja w sprzęt, który podnosi wydajność – gofrownice dla gastronomii, automaty do bitej śmietany i inne 

Przyszłością pracy w gastronomii są nowoczesne i dopracowane rozwiązania technologiczne, które całkowicie zastępują lub wspomagają pracę ludzkich rąk. Należą do nich m.in. gofrownice dla gastronomii, ale także automaty do bitej śmietany oraz różnego rodzaju roboty. 

Urządzenia szybko i sprawnie wykonują obowiązki, które wymagają dużego nakładu pracy. Gofrownica zastępuje np. silikonowe formy do wypieków, które są mniej wygodne w użyciu, a których użycie jest czasochłonne. Z kolei automaty do bitej śmietany pozwalają szybko i efektownie serwować potrawy. Robot mieszający czy ubijający przyspiesza tworzenie ciast, bez i wielu innych.

Jeśli raz zainwestujesz w nowoczesny sprzęt, będziesz mógł  zredukować zatrudnienie, a tym samym obniżyć koszty prowadzenia działalności lub zacząć realizować większą ilość zamówień bez tworzenia dodatkowych etatów. W każdym wypadku działanie się opłaci. 

2. Kupno sprzętu, który przyspieszy pracę – schładzarki szokowe 

Schładzarki szokowe są niezwykle przydatne w gastronomii. Jeśli robisz torty, przygotowujesz desery w postaci monoporcji, urządzenie odmieni jakość Twojej pracy. Schładzanie i mrożenie szokowe nawet o kilkaset procent skróci czas oczekiwania na stabilizację kremów. Tym samym pozwoli szybciej przechodzić do kolejnych etapów działania. 

3. Zakup środków usprawniających dbanie o czystość 

Niezależnie od tego, jaką dziedziną gastronomii się zajmujesz, dbanie o czystość w kuchni z pewnością jest obowiązkiem, na którego realizację poświęcasz nawet do kilku godzin dziennie. Wszystko ze względów higienicznych i praktycznych. Czyste stanowisko pracy umożliwia wydajne realizowanie poszczególnych zadań, a także jest konieczne ze względu na wytyczne sanepidu czy zasady BHP. 

Jak przyspieszyć dbanie o czystość? Ważna jest tutaj inwestycja w akcesoria do sprzątania i środki czystości. W co warto zainwestować? Dobrym wyborem są dobrej jakości ściereczki z mikrofibry, środki odtłuszczające, w tym środki do czyszczenia piekarników, a także dobrej jakości mop do czyszczenia podłogi. Wszystko to pozwoli sprawnie usuwać różnego rodzaju zanieczyszczenia, a tym samym skrócić czas sprzątania. 

4. Inwestycja w szkolenie pracowników

Nie ma dobrze działających firm bez dobrze wyszkolonych pracowników – warto o tym pamiętać. Inwestuj nie tylko w swój rozwój, ale także w tych, z którymi pracujesz. Zadbaj o to, aby zatrudnione przez Ciebie osoby miały aktualną wiedzę z branży, w której działacie. Dzięki temu nie tylko Ty będziesz mógł wdrażać i proponować nowe, ciekawe rozwiązania w firmie. Będą mogli to robić również pracownicy, którzy wezmą na siebie część odpowiedzialności za rozwój biznesu. Co więcej, możliwość rozwoju będzie stanowiła dla nich dodatkową motywację do pracy i zwiększy poczucie lojalności wobec pracodawcy. 

5. Dokładne rozplanowanie planu prac i ich przebiegu 

Plan jest podstawą działania. Jeśli zależy Ci na wydajności i zwiększaniu zysków. Ustalaj najważniejsze zadania do zrealizowania na konkretny dzień. Przydzielaj obowiązki oraz priorytetyzuj je. Dzięki temu każdy będzie wiedział, co i kiedy ma zrobić, a ryzyko problemów z terminowością w pracy zostanie ograniczone. 

Prowadzenie lokalu gastronomicznego z wypiekami to niełatwe zadania. Istnieją jednak sposoby, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie na rynku, a do tego pozytywnie wpływają na efektywność realizowanych procesów oraz zyski z biznesu. 

Udostępnij